PG Music Home
Så er der opdatering af Band-in-a-Box 2024 til Windows patch 1111.
https://update.pgmusic.com/support/patch/bb2024_win_update_build1111.exe


Venlig hilsen
Lindbjerg
Efter update til patch 1111 har et underligt problem som jeg har skrevet til PG om men de har ikke svaret mig endnu efter 3 uger.
Måske du kender til det, så jeg prøver at beskrive det her
Et eksempel: har valgt en gypsy jazz hurtig( 2 guitarer, trommer Whiskers , bas
Men trommerne vil jeg skifte ud med trommer der har mulighed for at vælge forskellige trommer(kantslag,snare,ride) altså de der multitrommer hvor man kan vælge hvad trommerslageren skal spille på,- og så går det galt efter udskiftning af trommer så starter trommerne ude af sync med resten af instrumenterne. I det her tilfælde lyder som om trommerne kører i tempo 400 hvor selvom tempoet er sat til 220. Alle spor er realtracks.
Mens jeg skriver denne mail prøvede jeg lig at tage en almindelig jazzbrush tromme og der er problemet også.
Altså når jeg skifter trommerne ud på en stilart går der noget galt, men ikke ved alle stilarter


Mvh. Steffen Juul
Jeg har oplevet et lignende problem - dog i forbindelse med DAW plugin'et og eksport fra BiaB.
Jeg kan ikke huske hvilken sang og hvilke trommer der drillede, men følgende skete:
Efter at have skiftet til et andet trommesæt i BiaB, blev trommerne importeret til min DAW (Studio one 6) via BiaBs daw plugin.
Trommerne kørte for hurtigt.
Derefter prøvede jeg at eksportere trommerne fra BiaB - desværre samme resultat.
Så jeg måtte "trække" trommerne på plads i Studio One.

Mvh Viggo Christiansen
© PG Music Forums